Krok po kroku - desktop


Krok 1



  1.  Wybór sposobu wykonania
    • Wykonam samodzielnie – funkcja ta pozwoli na wykonanie kosztorysy bez obliczeń kosztów wykonania robocizny.
    • Potrzebuje fachowca – Jeśli chcesz poznać koszty związane z zatrudnieniem fachowca do wykonania wszystkich prac zaznacz tą funkcje.
  2.  Wybór lokalizacji inwestycji
    • Lokalizacja Inwestycji – zaznacz, w którym województwie znajduje się twoja nieruchomość. Dzięki tej informacji aplikacja będzie mogła przypisać odpowiednie dla twojego rejony koszty oraz zapytania dla wykonawców.
  3.  Wybór ilości pomieszczeń
    • Podaj ilość pomieszczeń danego rodzaju – zaznacz przesuwając kursorem prawo lewo jakie pomieszczenia będziesz wykańczać. Jeśli będziesz wykańczać pomieszczenia tego samego rodzaju użyj +- aby je dodać.
  4.  Po zdefiniowaniu ilości wszystkich pomieszczeń, które będziesz wykańczać kliknij w ikonę dalej.


Krok 2



  1.  Wpisz powierzchnie podłogi wybranego pomieszczenia.
  2. Ilość ścian – Zdefiniuj ikona + – ile ścian ma twoje pomieszczenie pamiętaj, że każde załamanie ściany należy traktować jako oddzielną ścianę.
  3. Wpisz wymiary poszczególnych ścian – Jesli posiadasz w pomieszczeniu skosy zaznacz właściwy kształt dla konkretnej ściany a nastepnie podaj ich wymiary tak jak wskazują na to zółte linie.
  4. Podział ścian
    • Wszystkie ściany wykończone jednakowo – Funkcje wszystkie ściany wykończone jednakowo należy zaznaczyć jeśli zamierzasz wykończyć wszystkie swoje ściany wybranego pomieszczenia tym samym materiałem. Jeśli jednak twoje pomieszczenie będzie zakładało użycie róznych materiałów to pole pozostaw niezaznaczone.
    • Dwa rodzaje wykończenia na ścianie – Jeśli zamierzasz wykończyć dolna i górną cześć ściany różnymi materiałami proszę o zaznaczenie tej opcji. Po zaznaczeniu wyświetli się wizualizacja ściany lub wszystkich ścian jeśli zaznaczono wcześniej opcje wszystkie ściany wykończono jednakowo. Suwakiem możesz definiować wymiary podziału ścian/ściany góra dól lub wpisać je ręcznie w polu danych
  5.  Produkty
    • Wizualizacja wybranych scian/ sciany – Wizualizacja sciany pokazuje nam jej wybrany ksztalt oraz wymiary jesli zaznaczyles funkcje podzialu scian góra dól. Aby przypisac produkt do sciany nalezy zaznaczyc na wizualizacji sciany, która jej czesc chcemy zdefiniowac . Aplikacja wypelni nam ta czesc kolorem zóltym wskazujac, która jej czesc obecnie definiujemy.
    • Powierzchnia sciany – aplikacja automatycznie przelicza nam wszystkie powierzchnie zdefiniowanych wczesniej scian jesli uzupelnione zostaly ich wszystkie wymiary.
    • Wybierz material – Wybierz z listy materialów produkt których chcesz zastosowac na scianie.


Krok 3



  1. Ustaw podział wysokości ścian, które będą wykańczane
  2. Zdefiniuj materiały dla górnej części ściany
  3. Zaznacz aby zdefiniować materiały dla dolnej części ściany


Krok 4




  1. Lista wyświetlonych produktów – aplikacja wyświetla domyślnie 100 wybranych produktów z kategorii wybranej przez użytkownika
  2. Wyszukaj produkt – Jesli szukasz konkretnego materialu wpisz jego nazwe lub symbol
  3. Stwórz produkt – Jeśli nie znajdziesz w naszej bazie sklepów poszukiwanego materiału możesz go dodać z innego sklepu wystarczy wypełnić wymagane pola. Klikając w ikonę aparatu możesz dodać jego zdjęcie lub je po prostu zrobić z poziomu aplikacji.


Krok 5



  1.  Dodaj zdjęcie lub zrób zdjęcie urządzeniem mobilnym
  2.  Wpisz nazwę produktu
  3.  Podaj cenę
  4.  Wpisz adres strony internetowej / sklepu internetowego


Krok 6



  1. Po kliknięciu w nazwę wybranego produktu otworzy się karta produktu w sklepie internetowym
  2. Ikona usuwania wybranego produktu
  3. Szczegóły – skrócony podgląd obliczeń kosztów materiałów, materiałów potrzebnych do wykonania oraz robocizny


Krok 7




  1. Wybierz sufit
  2. Wybierz materiał – Wybierz z listy materiałów produkt, który chcesz zastosować na suficie


Krok 8




  1. Wybierz podłogę
  2. Wybierz materiał – Wybierz z listy materiałów produkt, który chcesz zastosować na podłodze


Krok 9




  1. Wybierz podłogę
  2. Wybierz materiał – Wybierz z listy materiałów produkt, który chcesz zastosować na podłodze


Krok 10




  1. Wybierz instalacje
  2. Wybierz materiał – Wybierz z listy instalacje, które chcesz dodać do pomieszczenia


Krok 11



  1. Wybierz podsumowanie
  2. Rozwiń belki – pomieszczenia, ścian, robocizny, produktów do wykonania aby zobaczyć szczegóły obliczeń. W każdej chwili możesz edytować dowolny parametr aby go zmienić. Wystarczy kliknąć w ikonę edycji i zostaniesz automatycznie przeniesiony do tego elementu w kosztorysie. Jeśli chcesz zobaczyć szczegóły produktu, który wybrałeś kliknij w jego opis. Aplikacja otworzy stronę sklepu z którego produkt pochodzi.
  3. Lista zakupów:
    Aplikacja wygeneruje zestawienie w formacje PDF, które zawiera następujące informacje:

    • Lista wybranych przez użytkownika materiałów
    • Ilość i koszt materiałów do zamówienia
    • Dodatkowe materiały niezbędne do wykonania prac
    • Koszty fachowca
    • Koszty przeróbek instalacyjnych
    • Linki kierujące bezpośrednio do sklepu gdzie można zamówić wybrane materiały i produkty
    • Podsumowanie wszystkich kosztów z podziałem na sekcje
  4. Wyślij zapytanie ofertowe:
    Funkcja służy do generowania zapytań do fachowców. Na etapie kiedy użytkownik zakończy proces tworzenia kosztorysu może wysłać swój kosztorys do wszystkich fachowców zarejestrowanych w bazie Kreatordomu.pl Dzięki tej funkcji fachowiec otrzyma niezbędne informacje o zakresie prac do wykonania i będzie mógł w szybki sposób złożyć ofertę.
    Uwaga:
    W przypadku wysłania zapytania ofertowego kosztorys zostanie zablokowany do edycji (będzie możliwe wyłącznie jego przeglądanie bez możliwości wprowadzania zmian).


Krok 12



  1. Wygenerowana lista zakupów w formacie PDF
  2. Po kliknięciu w link „Kliknij, aby przejść do karty produktu” otworzy się karta produkty w sklepie internetowym z którego został dodany produkt do kosztorysu.

 



Krok 13



  1. Szczegóły konta – uzupełnij dane kontaktowe
  2. Wiadomości – Funkcja pozwala na uporządkowaną komunikacje miedzy użytkownikiem Biznesowym ( projektant, fachowiec ) a użytkownikiem indywidualnym. Wystarczy wybrać z listy wybranego użytkownika i nawiązań z nim konwersacje.
  3. Kalendarz – To bardzo przydatna funkcja dzięki, której będziesz pamiętać o wszystkich zaplanowanych wydarzeniach w ramach konkretnego kosztorysu np.:
    1. terminy spotkań na inwestycji
    2. terminy dostaw materiałów
    3. terminy ustalonych prac wykończeniowych i wiele innych przydatnych terminów zadań

Kalendarz umożliwia współdzielenie zapisanych informacji z innymi użytkownikami. Sam decydujesz, które informacje mają być współdzielone a które wyłącznie prywatne niewidoczne dla innych. W celu dodania terminu kliknij na ikonę stwórz nowe wydarzenie wybierz jakiego kosztorysu ma to dotyczyć i zaznacz czy będzie to informacja publiczna czy prywatna.